checklist-1266989_1280Każda firma ma prawo do własnej strategii, tak samo jak do własnego modelu biznesowego i unikalnej struktury organizacyjnej dopasowanej do własnych potrzeb. Ostatecznie w warunkach liberalnego rynku to sami konsumenci i partnerzy biznesowi zweryfikują, czy konkretna koncepcja biznesowa była słuszną. To przekonanie o tym, że rynek ostatecznie jest w stanie zweryfikować każde oszustwo i naciąganie rzeczywistości, stało się jeszcze silniejsze po ostatnim okresie kryzysu finansowego. Chociaż przez wiele lat, a w przypadku amerykańskiego rynku nieruchomości nawet dekad, spekulowano i masowo zawyżano notowania indeksów dla podniesienia własnych zysków i usatysfakcjonowania inwestorów, ostatecznie recesja wszystko zweryfikowała.

Naturalnie jest to proces bardzo brutalny, w efekcie którego wielu niewinnych biznesmenów i przedsiębiorców musi także zwinąć swój interes, ponieważ całe otoczenie biznesowe przestało być wypłacalne lub zainteresowane dalszą współpracą z podmiotem. Niestety kryzys nie oszczędził także tych, których modele biznesowe, budżety i sposób zarzadzania, nie były powodem jakichkolwiek nadużyć. Ukrywanie faktycznej wartości nieruchomości sprzedawanych na rynku, zawyżanie wyceny produktów i usług na rynku budowlanym, spekulowanie wartością deweloperów i innych firm architektonicznych notowanych na giełdach – nie mogło trwać wiecznie. Tak samo jak nie można było w nieskończoność ukrywać, że kredyty hipoteczne są udzielane klientom, którzy absolutnie nie wykazują nawet najmniejszej zdolności kredytowej. Ostatecznie światowy kryzys zweryfikował w brutalny sposób wszystko, zrównując każde przedsiębiorstwo w procesie recesji i korekty notowań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here